mandag den 24. oktober 2011

Coaching af musikere, sangskrivere og andre kreative sjæle


Da jeg selv er uddannet sanger, musiker og musikpædagog samt skriver musik, har jeg en særlig interesse på dette felt.
Min baggrund er 5 år på rytmisk musikkonservatorium med hovedfag i sang, sammenspilsledelse og SDS (sang, dans og spil). Jeg har i en årrække undervist unge og voksne i alle afskygninger af musikalsk udfoldelse. Jeg har kreeret musik til bl.a. modeshows, teater og egne musiske projekter.

Hvad kan musikere - og andre udøvende kunstnere for den sags skyld - bruge en life coach til?

- Først og fremmest er en coach en uvildig sparringspartner, som kan bevare overblikket og hjælpe med at holde FOKUS. Og du er garanteret tavshedspligt.

- En bevidstgørende og ressourceorienteret proces til gavn for dig nu og i fremtiden.

- Sætte spot på dit virke og dine ønsker lige nu og for fremtiden og komme nærmere det liv, du inderst inde drømmer om at leve.

Nedenstående er tænkt som ideer og inspiration til emner, du som musiker/kunstner kan arbejde med hos din coach.

* Din profil og karriere som musiker/kunstner
* Visioner, drømme og muligheder
* Målsætningsarbejde
* Digital identitet/profil
* Udfordringer, barrierer og overbevisninger
* Hvordan hænger karrieredrømmene sammen med dit øvrige liv, familie etc.
* Dine relationer med bandmedlemmer og andre musikere
* Time management og prioriteringer
* Lidenskab vs øve vaner
* Kropsbevidsthed/sundhed
* PR, salg og booking
* Målgrupper/publikum
* Selvtillid
* Sceneskræk og præstationsangst
* Dit udtryk på scenen
* Find selv på flere…

Tja, der er vel egentlig nok at tage fat på…
Hvis du er underviser, vil der også være meget at hente i coaching.


Værktøjer jeg bruger:

* Coachingredskaber
* Visualisering
* Mindfullness
* Åndedrætsteknikker


Hvis du har lyst til at vide mere eller aftale en session så giv mig et kald.   Prisen pr. session er kr. 500,- og 350,- for studerende. En session varer ca. 75 minutter. Ring på 5176 8096 eller skriv til mail@klokcoaching.dk


Jeg giver også sessioner over Skype: jorgenklok

Klokcoaching samarbejder med Dansk Musiker Forbund. Hvis du er medlem af DMF Århus afd. kan du i efterår/vinter 2011 booke sessioner til den favorable pris af 200,- pr. session!


Klokcoaching arbejder også med undervisning/workshops i sangskrivning. Kontakt for mere info.